szepuljunk.com

Bejelentkezés






Elfelejtette a jelszavát?

Látogatók

Kezdőlap
A zsírleszívástól a fürdőruhákig I. Nyomtatás
Felhasználói értékelés: / 30
GyengeJó 
Tartalomjegyzék
A zsírleszívástól a fürdőruhákig I.
oldal 2
oldal 3

3. Táplálkozás!

Image

Amit eddig leírtam keveset ér, ha nem táplálkozol rendesen… Aha, szóval a kalóriák mégis számítanak!

Nem számít, hogy milyen úton-módon csökkented, de minden diéta hátterében a kalóriák állnak. Igen, ez megint valami, amit már tudtál, igaz? Semmi kétség. Azért írtam ide, hogy nem felejts el erre emlékezni, mikor a legújabb Norbi –vagy más- csodatermékeket vásárolod horror áron.

Bármely sikeres fogyókúra a csökkentett kalória-bevitelen és megnövelt testmozgáson alapul! Pont. A többi minden bizonnyal egy elavult módszer új köntösben való tálalása. Magyarul: új fantázianevekkel és marketinggel újra és újra ugyanazt próbálják eladni nekünk, amit már amúgy is régen tudunk.

Ha esetleg olyasvalakivel találkoznál, aki azt állítja magáról, hogy ő aztán bármennyit ehet, engedd el a füled mellett, ez ugyanis lehetetlen! Például a www.calorie-count.com alapján egy McDonald’s-os dupla sajtburger 460 kalóriát tartalmaz…

Ahhoz, hogy ebben az egy szendvicsben található kalóriamennyiséget elégessük, egy átlagos, 75 kg-os embernek végig kellene ugrálni egy 60 perces közepes intenzitású aerobic órát! Ha eszel még mondjuk egy shake-et vagy egy adag sült krumplit, akkor el is felejtheted az aznapi összes programodat: hogy megszabadulj ettől az egyetlen ebédtől az egész délutánt az edzőteremben töltheted majd! Sokkoló, nem?

Kalória-deficit

A fogyáshoz „kalória-deficitet” kell okoznod, de csak mértékkel! Ha lépésenként, mindig csak kis mennyiséggel csökkentjük a napi kalória-bevitelt, sokkal egyszerűbbé és egészségesebbé, nem utolsó sorban pedig tartósabbá válik a fogyás.

3500 kalória kb. fél kg. hájnak felel meg. Tehát, ha minden nap 500 kalóriával csökkentjük az elfogyasztott mennyiséget, egy hét alatt kb. fél kg-ot fogyhatunk. Onnan, ahonnan akarunk és tartósan!

Ettől napi 500 kalóriától futással, gyaloglással, tornával is megszabadulhatunk! Természetesen a legjobb – és legkönnyebb – ha mindkét módszert egyszerre alkalmazzuk, azaz pl. 250 kalóriával fogjuk vissza táplálkozásunkat és emellett mondjuk még fél órát bicajozunk, aerobikozunk, vagy kocogunk.

SOHA, DE SOHA NE ÉHEZTESD MAGAD!!! TOTÁLIS ÖNGÓL!!!

Sokan úgy gondolják, hogy minél több kilótól kell megszabadulniuk, annál kevesebb kalóriát kell bevinniük. Ez részigazság! Mindenkinek a saját napi szükségletét kell alapul vennie, és az alá mennie, de nem sokkal!

A túlságosan kevés kalória nem segíti elő a fogyást!!!

Létezik egy úgynevezett „éhezési üzemmód” -jelenség, amikor a szervezet makacsul visszatartja a bevitt kalóriákat. Tulajdonképpen „félrerakja”, mert azt gondolja, hogy éhezel (egyébként azt is csinálod)! Emellett lassul az anyagcseréd is. Ennek aztán az lesz a vége, hogy kevesebb kalóriát viszel be ugyan, de csak ugyanannyit fogysz, mintha normálisan táplálkoznál (lányoknál úgy 1500 kalória). És ami még fontosabb: súlyos kárt okozol vele a szervezetedben, miközben pocsékul érzed magad! Ezt hívjuk „fal” jelenségnek is: egyszerűen megütöd a falat, és nem mozdul a súlyod.

Túl kevés kalória= csökkenő izommennyiség= csökkenő zsírégetés= totális öngól!

Emellett:

Ha állandóan éhes vagy, akkor nagyobb az esély arra, hogy meghátrálsz és feladod a céljaid!

Ha állandóan éhes vagy nagy az esély rá, hogy a következő étkezésnél habzsolni fogsz, és túleszed magad!

A kulcs: gyakori étkezések, kis adagok. Így jelzed a szervezetednek, hogy a kalória-bevitel, ha nem is sok, de folyamatos, és nyugodtan égetheti a kalóriákat, mert mindig jön új.

Hogyan fogd vissza magad?

Ha jobban átgondolod, nem is lesz olyan nehéz megspórolni azt a napi 250 kalóriát. Csak néhány példa: a tej, amibe a gabonapelyhet szórsz (alacsony zsírtartalmú?)…, az a kis dobozos szénsavas üdítő (light?)..., a vaj, amit a kenyérre kensz (igazából margarin?)…., mind-mind olyan dolgok, amelyeken egy kis odafigyeléssel rengeteg kalóriát spórolhatsz meg.

Igyál sok vizet! Energizál, tisztítja a „szűrőidet”, és segít az éhségérzet kitolásában!

A magas rosttartalmú zöldségek segítenek a telítettségérzet elérésében!

Összeállította: Csekő Krisztina, Kiss Balázs
www.megazold.hu (hamarosan jön!)


Kedvencekhez (1) | Találatok: 64149

Hozzászólások (2)
1. 18-12-2007 19:48
ezeket a tanácsokat már régóta tudjuk,mégsem tartjuk be!nem kell mindjárt a plasztikai sebészhez futni,ha fogyni szeretnénk!csak figyelni kéne!
Írta: hvlili (Regisztráltak)
2. 19-05-2007 14:58
Teszt
Ez egy teszt hozzaszolas. :)
Írta: micuska (Regisztráltak)

Csak a regisztrált látogatók szólhatnak hozzá.
Kérjük, hogy jelentkezz be vagy regisztrálj.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved



 
< Előző   Következő >

Szólj hozzá cikkeinkhez

1. A zsírleszívástól a fürdőruhák (1x)